Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Ulusal Eğitim Dergisi

MAURİCE RAVEL'İN MENUET SUR LE NOM D'HAYDN ADLI ESERİNİN TEKNİK VE MÜZİKAL AÇIDAN İNCELENMESİ

Author:

Number of pages:
19-30
Language:
Türkçe
Year-Number:
2024-Year: 8 - Number:8

Bu araştırma, Maurice Ravel'in Menuet sur le Nom d'Haydn adlı eserinin teknik ve müzikal yönlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak, eserin form yapısı, armonik özellikleri, tematik gelişimi ve stilistik unsurları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Ravel'in, Alman nota sistemine göre Haydn ismindeki harflerin müzikal karşılıklarını kullanarak oluşturduğu motif, eserin tematik temelini oluşturmakta olup, bu motif eserin farklı bölümlerinde transpozisyon, ters çevrim ve geriye çalma teknikleriyle zenginleştirilmiştir. Eserin bulguları, geleneksel menuet formunun modern armonik ve melodik yaklaşımlarla başarılı bir şekilde harmanlandığını ortaya koymaktadır. Ayrıca, eserde Ravel'in neo-klasik eğilimleri ve empresyonist stilini nasıl birleştirdiği gözlemlenmiştir.

Eserin icra zorlukları, dokuzlu akorlar, paralel beşliler ve pedal noktalarının dengeli bir şekilde uygulanması gerekliliğiyle öne çıkmaktadır. Modülasyonların akıcı bir şekilde icra edilmesi, özellikle B kesitindeki geçişlerin teknik olarak temiz aktarımı önemlidir. İcra önerileri arasında artikülasyon ve dinamik kontrolün hassasiyeti ile pedal kullanımında dikkatli bir yaklaşım öne çıkar. Sonuç olarak, Menuet sur le Nom d'Haydn eseri, Ravel'in geçmişe saygısını ve müzikal kriptografi yoluyla klasik formu modern unsurlarla birleştirme arzusunu yansıtan bir yapıdadır. Bu analiz, piyanistlere ve müzikologlara eserin yorumu ve icrası konusunda rehberlik sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca, müzik eğitimi ile performans pratiğine katkıda bulunacağı değerlendirilmektedir.

Keywords


This research aims to analyze the technical and musical aspects of Maurice Ravel's Menuet sur le Nom d'Haydn. Using descriptive analysis and content analysis methods, the research thoroughly examines the piece’s form, harmonic features, thematic development, and stylistic elements. The motif created by Ravel, based on the musical equivalents of the letters in Haydn’s name according to the German notation system, forms the thematic foundation of the work. This motif is enriched with transposition, inversion, and retrograde techniques across different sections of the piece. The findings highlight the successful fusion of the traditional minuet form with modern harmonic and melodic approaches. Additionally, Ravel’s blending of neo-classical tendencies with his Impressionist style is observed within the piece.

The performance challenges of the piece are marked by the need for a balanced execution of ninth chords, parallel fifths, and pedal points. Smooth modulation, especially the clear technical execution of transitions in the B section, is essential. Among the performance suggestions, careful articulation, dynamic control, and a meticulous approach to pedal usage are emphasized. In conclusion, Menuet sur le Nom d'Haydn reflects Ravel's respect for the past and his intent to merge classical form with modern elements through musical cryptography. This research aims to guide pianists and musicologists in the interpretation and performance of the piece and is expected to contribute to music education and performance practice.

Keywords

Article Statistics

Number of reads 20
Number of downloads 40

Share

Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Ulusal Eğitim Dergisi
E-Mail Subscription

By subscribing to E-Newsletter, you can get the latest news to your e-mail.